Kulbaka.eu - Pensjonat w Bieszczadach Konie Malarstwo Noclegi i inne atrakcje

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

:: Wyjątkowy gość

Autor: Kulbaka dnia 2011-07-18 17:09:53 CEST

O tym ,że właśnie w Kulbace zatrzyma się pan premier Donald Tusk dowiedziałam się dwa dni wcześniej. Zarezerwowano dla niego pokój nr 6 na jedną noc z soboty na niedziele.

Sobota należała do tzw. dni długich i ciężkich ,mieliśmy zmianę turnusu a wieczorem przygotowanie kolacji dla 16 osób . Goście zjeżdżali się cały dzień ,nie wiedzieli ,że na miejscu czeka na nich niespodzianka – kolacja w towarzystwie pana premiera .
Prawie wszyscy reagowali entuzjastycznie , choć byli i tacy którzy raczej nie lubią być zaskakiwani.
Pojawienie się pana Donalda Tuska znaczyło dla mnie – w końcu usiądę i coś zjem bo w ciągu dnia nie było na to czasu .

Kolacja trwała do zmierzchu , pan premier z apetytem kosztował potraw które przygotowałyśmy z taką dbałością , najbardziej smakowały mu placki huculskie ( ciasto przypomina kluski śląskie a nadzienie to sery regionalne przyprawione na ostro, wszystko wysmażone na chrupko – efekt palce lizać ) .W dobrych humorach za sprawą mojej wybornej nalewki rozmawialiśmy o Bieszczadach ,szlakach i koniach a w pewnym momencie nawet o piłce nożnej kiedy nasz syn pochwalił się ,że jest świetnym bramkarzem. Było spontanicznie i miło. Nikt nie wspominał o polityce .

Następnego dnia przy pożegnaniu nasi goście składali premierowi życzenia pomyślności , robili sobie pamiątkowe zdjęcia i zapewniali o trzymaniu kciuków podczas wyborów.

Pan premier podczas śniadania w jadalni .

:: Prezent od Zuzi

Autor: Kulbaka dnia 2011-07-18 16:56:45 CEST

Zuzia ma 6 lat i już drugi rok z rzędu podczas wakacji w Bieszczadach codziennie odwiedzała naszą stajnie i dosiadała swojego ulubionego konia Polanę.
Na koniec jej pobytu dostaliśmy od Zuzi prezent- portret Polany

W związku z tym ,że też czasem zmagam się z tym trudnym tematem, jestem pod wrażeniem talentu Zuzi.

Z przyjemnością wklejam rysunek aby ubarwiał i dekorował moją stronę.

:: Justyna Mitka – instruktor Silversand Horsemanship w Kulbace

Autor: Kulbaka dnia 2011-06-28 16:57:05 CEST

W związku z tym ,że od jakiegoś czasu poszukuję drogi do lepszego porozumiewania się z końmi trafiłam na zajęcia treningu koni metodami naturalnymi . Zajęcia te poprowadziła Justyna .
Na początku kursu pierwsze co zwróciło moją uwagę to to jak 5 par jeździec/koń z przerażeniem w oczach próbuje dojść do porozumienia. Po kilku godzinach wszyscy w rozluźnieniu i z zadowoleniem wykonywali polecenia Justyny. Konie elastyczne i z oddanym pyskiem a ludzie wygodnie i z uśmiechem na twarzy. Czary ... a wszystko to stało się po kilku godzinach cierpliwego tłumaczenia i pokazywania , czyżby : ,,jeżdżectwo w weekend,, było możliwe ?

Justyna uczy młodego konia ustępowania

Poprosiłam Justynę aby pomogła mi w pracy z moją młodą Polly. Klaczka ma już rok i trzeba powoli przygotowywać ją do pracy z człowiekiem . Jest bardzo odważna i ma silny charakter, z takim koniem trzeba się dogadać - ale nie siłą , to mogłoby ją zepsuć i zniszczyć jej niezależny charakter. Postanowiłam poświęcić czas i stać się jej szefem , hm... łatwo się mówi, na szczęście Justyna pokazała mi kierunek i dzisiaj było widać pierwsze efekty.
Justynko !! Twoja praca nie poszła na marne klacz respektuje moją przestrzeń – whow :))

Justyna i Polly

Po zajęciach- Polly choć zmęczona , z sympatią obwąchiwała swoją nauczycielkę.

:: Rajd do Prezesa

Autor: Kulbaka dnia 2011-06-07 22:52:26 CEST

Jak co roku w pierwszy weekend czerwca zjeżdżają się do Chmiela prawie wszyscy koniarze Bieszczadów. Było nas teraz rekordowo dużo ponad 30 par jeździec/ koń.
Nasz pierwszy dzień rajdu przebiegał górami, drugi - Doliną Sanu .
Wklejam kilka zdjęć i wybaczcie nie próbuję sprostać opisom, nie oddadzą tego co obierały nasze oczy , nozdrza a nawet kubki smakowe gdy po kilku godzinach w skwarze i w trudzie górskiej wędrówki sięgnęliśmy po zimne piwo w sklepie w Zatwarnicy .
Jeszcze nigdy tak mnie nie cieszył widok otwartego sklepu , wszyscy jak jeden poczuliśmy się –szczęściarzami .

Fotorelacja w Galerii w albumie Rajd Do Prezesa – miłego oglądania i zrozumienia za marną jakość zdjęć , tym razem wzięłam do kieszeni maleńką cyfrówkę która robiła co mogła a ja jej raczej nie pomagałam bo dopiero się zapoznajemy.

wyslij znajomemu :: komentarze 0

Kulbaka.eu       e-mail: kulbaka@kulbaka.eu       strona: www.kulbaka.eu        telefon: Marta 501 38 38 82, Krzysiek 502 38 38 82